Skip to content

Veelgestelde vragen

Beeldbellen met de bereikbaarheidsdienst gaat als volgt:

  1. Tap/tik links op deze pagina op het icoontje met de tekst ‘Oproepen’ (zie afbeelding);
  2. Je kunt de Bereikbaarheidsdienst vinden onder ‘Snelkeuze’ of onder ‘Contacten’. 
  3. Klik op het telefoonicoontje (voor bellen zonder camera) OF op het video icoontje (voor bellen met camera, dus beeldbellen). 
  4. Er wordt vervolgens door Teams standaard gevraagd of je toestemming geeft voor gebruik van microfoon en camera. Klik achtereenvolgens op ‘Toestaan’. De verbinding wordt gemaakt.

De bereikbaarheidsdienst is bereikbaar buiten kantooruren (17.00-08.00), in het weekend en op  feestdagen.

(beeld)bellen via Teams met de bereikbaarheidsdienst is opgezet in het kader van de wens om 24-uurs zorg in de nabijheid mogelijk te maken.

Om onnodig gebruik of misbruik van de bereikbaarheidsdienst te voorkomen is de afspraak dat alleen van deze dienst gebruik gemaakt mag worden in de volgende gevallen:

  1. er is sprake van een zorgvraag, probleem of klacht die niet kan wachten tot de volgende (werk)dag.
  2. jouw begeleider heeft met jou afspraken gemaakt over wanneer je gebruik kunt maken van de bereikbaarheidsdienst.
Wanneer de bereikbaarheidsdienst niet opneemt binnen 20 seconden, wordt automatisch verbinding gemaakt met de oproepbaarheidsdienst. Wacht dus rustig af….

Heb je direct hulp nodig?